luni, 5 ianuarie 2009

Un pic de Mojito si sclipire

M-am gandit ceva pana sa aleg un titlu pentru postul asta. E ceva vreme pe care as avea-o de recuperat si am incercat sa aleg cele mai "memorabile" chestiuni din aceasta perioada.

Acum ca a trecut si Craciunul, si Revelionul, trece curand si Boboteaza (ca doar e si asta sarbatoare mare), ma pregatesc pentru 2009 (pregatirea asta ar trebui sa inceapa dinainte, pentru ca asta inseamna sa intrii pregatit in anul nou).
Clar este ca azi, pe 5 ianuarie, este prima zi de lucru pentru multa lume, inclusiv pentru mine si zau daca ma simt cool cu asta.

Asa, pentru ca tocmai au fost sarbatorile, hai sa povestesc un pic ce am facut eu cu aceasta ocazie.

Craciunul: traditia este sa-l fac acasa, no matter what. Imi place acasa, acolo dorm cel mai bine, am cel mai dulce somn si mai cele mai odihnitoare zile. Pacat ca nu ajung prea des la mama acasa. Tot de Craciunul asta am ajuns sa re-vizitez doua locuri apropiate de locul meu natal, locuri despre care mi-am dat seama inca o data cat de faine sunt si, in acelasi timp, cat turism NU dezvoltam, NU avem.
Unul din locuri este Govora - o statiune balneo-climaterica veche, cu aspect de vechi si foarte vechi, destul de dragutza, dar neingrijita. Doua cladiri mi-au atras atentia in mod deosebit: ceea ce era inainte Casa Stefanescu si Hotel Palace, acum sunt doar doua maaaaari cladiri lasate in paragina. Pardon, Casa Stfanescu este in lucru. Arhitectura faina, veche, de pe la 1880, unde o data se aduna la creme de la creme, acum este doar o amintire trista, de care pomeneste un afis destul de ingalbenit de vreme dintr-un panou stradal.

Pregatirile pentru Revelion n-au fost lipsite de incidente, emotii, pentru ca exact cu 2 zile inainte de a pleca catre destinatia aleasa pentru anul asta, Veliko Tarnovo, Bulgaria, am aflat ca de fapt rezervarea pe care o aveam nu exista.
Ar fi trebuit sa stam la un hostel, vreo 15 oameni, Guesthouse Hostel, incepand de pe 28 (o parte din oameni) pana pe 3. Pentru ca ori hostelul, ori cei care detineau site-ul unde se facea rezervarea si-au insusit banii de avans pentru rezervare, ne-am trezit ca nu avem Revelion (cel putin nu ala pe care ni-l planificasem). Gratie iubitului meu si a perseverentei lui, pe data de 30 ne-am gasit cazare in alt hostel, in acelasi oras bulgaresc. Hostel Mostel este cel care ne-a gazuduit si sincer sunt foarte fericita. Cu doar 15 euro de persoana pe noapte, camera dubla, cu mic dejun si "light supper", cu gazde calde si dragutze, mi s-a parut o adevarata afacere.
Evident ca iar n-am poze. Vin si ele dupa ce le descarc :)

Cat priveste orasul ... e frumusel, are o fortareata, e situat pe deal si se vede fain de la statuia cu cei patru calareti din centru.

Revelionul in Veliko a presupus mersul in piata unde foarte multi oameni au incins o hora cu pasi necunoscuti noua, pe care cei cu care eram au incercat sa-i "prinda", dar le-a mers asa si-asa. Recunosc ca nu m-a atras si am fost prea lenesa sa ma chinui sa invat ceva. Dupa artificiile de rigoare, am mers intr-un bar unde n-am avut parte de cele mai cool cocktailuri, dar am avut parte de o atmosfera faina, de anii '80. Ce m-a dezamagit la oras, mai exact la barurile din oras a fost ca n-au avut Mojito pe nici unde. Problema mare cu menta asta dom'le!
Am vizitat si imprejurimile, mai exact am fost la Arbanasi, un fel de sat/orasel, cu casutze frumoase, nu prea mare si cu priveliste faina asupra orasului Veliko (pe vreme buna). Am vizitat si Triavna si, in drum spre asta, o pestera veche, unde au locuit si neandertalieni.
All in all a fost frumos, destul de odihnitor si mi-a placut tare unde am stat!

Desi Bulgaria arata in toate mult mai saraca decat Romania, si nu are chiar atat de multe de oferit, iar povestile cu "rachetii" care te iau de pe strada si-ti fura organe inca persista, poti gasi si la ei oameni foarte primitori, care pot oferi destule lucruri dragutze si au locuri care merita vizitate!

Niciun comentariu: