joi, 16 aprilie 2009

Update de Paste

Atat de tare mi-am neglijat blogul in ultima vreme, incat nici nu stiu cu ce sa incep.

Probabil ca as putea sa-mi structurez cumva informatiile pe:

- calatorii
- ce se mai intampla in tara si pe afara - parerea mea
- evenimente


Pe unde am mai fost?? Pai in Stara Zagora (Bulgaria), Istanbul si prin tara, mai exact la Sighisoara si pe langa, unde am vazut cateva manastari fortificate foarte foarte faine, dar intr-o paragina de-ti vine sa plangi.

Pentru zona asta exista cateva poze pe care le-am facut si, ca de fiecare data, n-am inca pozele (dar pe care le voi posta curand curand), dar si un site despre zona. Din punctul meu de vedere nu este chiar atat de atragator pe cat ma asteptam, dar pentru moment e bun.

In zona am vizitat Viscri, Apold, Saschiz si Biertan

Eu si prietenul meu ne-am urcat prin mai multe turnuri si, dupa cum o sa vedeti in poze, imaginile care pot fi vazute de acolo sunt mirifice.
La Viscri, daca mergeti, exista o batranica foarte draguta care este ghid si are casa vizavi de biserica. Stie destul de multe, iar la intrare platiti doar 6 lei. Pentru inca 2 lei primiti un pliant facut de ei. Parerea mea este ca merita mult mai mult de atat, pentru ce nevoi de renovare sunt acolo.

La Apold am avut parte iarasi de o primire foarte frumoasa din partea unui localnic, cred, care locuia exact in incinta bisericii. Destul de tanar, cu un aspect de sihastru, vorbea atat de frumos incat nu-mi mai venea sa plec.

La cat de paraginite erau cam toate bisericile (in afara de cea de la Biertan, care era ingrijita) ma gandesc cu tristete ca singuri ne "sapam" groapa in ceea ce priveste turismul. Ma rog, discursul asta este unul fumat si in conditii de criza pare unul tampit "de unde sa scoti bani de investitie pe criza asta??". Cred ca e vorba de interes si dorinta mare de a schimba ceva si nu exclusiv de bani.


Cat priveste celelalte doua locatii, Stara Zagora si Istanbul as putea spune ca in primul loc nu mi-a placut si m-am convins ca Veliko Tarnovo e cel mai frumos oras al bulgarilor, iar despre al doilea .... Eeee, ar fi multe de spus despre Stanbul: aglomerat, patria targuielii, dulciuri multe, ceai, o ospitalitate sacaitoare cateodata, aglomerat din nou, multa istorie si obiective de vizitat ....
Mi-a placut.


Ce se mai intampla prin tara si pe afara ...

Aici pot spune doar ca evenimentele de la Chisinau mi-au lasat un gust amar.
Am fost martora unor incalcari grave, grosolane, mari ale drepturilor omului, la indobitocirea poporului cu pumnul in gura. Nu ma simt in masura sa comentez mai mult evenimentele.
Cat priveste ce se intampla prin tara, pot sa spun ca la nivel de clasa politica, asist la aceleasi discursuri: daca unul declara ceva, cei din opozitie sau chiar din alatura coalitie, trebuie sa desfiinteze tot ce a spus, fara sa pomeneasca macar de O singura solutie care sa fie cat de cat realista. Ce-i rau in asta pentru mine, pe langa aceasta lipsa a solutiilor, este ca devin atat de scarbita incat nu mai sunt atenta la toate astea si devin apatica, ca si cetatean.

Gigi e la puscarie, Vadim candideaza la europarlamentare, despre Popoviciu nu se mai aude nimic.

Evenimente

Pai primul si primul este Pastele, care se apropie repede si care a dus la o stare de vacanta printre colegii mei, colaboratori si cam toata lumea. Toti traim cu drag starea dulce a vacantei, mai mult sau mai putin scurta. Este atat de frumos si o primavara afara incat nimic nu ti se mai pare naspa.


Un eveniment de tipul "eveniment organizat" este marca A.R.T. Fusion si va avea loc in mai. Se numeste "Have a Lemon, Taste Diversity!" si se anunta ca unul foarte interesant si unic pentru Romania.

Altele sunt pe vine si unul va fi organizat de propria mea persoana. Detalii mai incolo.

Nah, ca mi-am mai adus un pic la zi blogul.

5 comentarii:

Valentin Duran spunea...

Se previzioneaza un proiect grozav ART Fusion!

Se mai pot adauga anumite carti?

Valentin Duran spunea...

Revin. Se mai pot adauga si alte caractere in afara de cele 21 de personaje-carti? Merci.

dns spunea...

Da Vali

Daca ai o idee de o alta carte si evident stii si o "carte" care poate face parte din biblioteca, se mai poate.

Valentin Duran spunea...

Da, mersic mult.

dns spunea...

Am uitat sa mentionez ca trebuie sa-mi dai un raspuns cat mai repede posibil, pentru ca inscrierile sunt pana pe 26 aprilie.

Mersi si eu de interes.

E tare sa vezi ca sunt oameni interesati de acest eveniment!!